Ontstaan

In 1979 maakt de Franse chef-kok Paul Bocuse vanuit Lyon naam als belangrijkste vertegenwoordiger van de ‘nouvelle cuisine’. Zijn vernieuwing op culinair gebied leidt wereldwijd tot een revolutie in de gastronomie. In hetzelfde jaar begint Jan Woolthuis in Made een slagerij, speciaal voor de betere restaurantkeuken. De bedrijfsnaam La Boucherie verwijst naar de Franse trend van dat moment.

Hoofdingrediënt

La Boucherie vindt dat het hoofdingrediënt van de maaltijd speciale aandacht verdient. Zeker nu de gasten van onze klanten steeds nadrukkelijker vragen om verantwoord vlees. als het kan afkomstig uit de eigen regio. Liefst van dieren die onder diervriendelijke omstandigheden zijn opgegroeid.

Aantrekkelijke marges

Daarom is La Boucherie continu op zoek naar de trends in de markt en verschijnen steeds nieuwe producten in het assortiment. aan de bovenkant, maar net zo goed ook aan de onderkant van de prijslijst. Omdat juist daar -met de herintroductie van ‘vergeten’ vleesdelen- in het restaurant aantrekkelijke marges zijn te behalen. Zo werkt La Boucherie mee aan vernieuwing van de restaurantkeuken.

Innovatief en inspirerend

Door in eigen keuken te innoveren proberen de slagers van La Boucherie restaurantkoks te inspireren met nieuwe gerechten en bereidingswijzen. De spirit van de beginjaren is en blijft onveranderd. Oprichter Jan Woolthuis heeft de leiding overgedragen aan zijn zonen Marc en Robert. Daarmee is de continuïteit van de onderneming voor lange tijd verzekerd.